fått värdfamilj :) #12dagarkvar

Det är nu 12 dagar kvar tills jag åker på mitt första stora äventyr 🙂 och jag är till hälften vettskrämd och till hälften otroligt taggad!

Jag har nu vetat vart jag ska åka i 3 dagar, vilket verkligen var i sista minuten annars hade jag behövt åka 8e september istället och då skulle skolan redan ha börjat där, och jag tror att det hyfsat har sjunkit in. Jag kommer bo hos familjen Goodnight (ja, jag är medveten om att det är världens mest underbara namn) i Lakin, Kansas. Där bor pappa Ralph, mamma Kate och Madison som är ett år yngre än mig. I Lakin bor runt 2,400 personer och på skolan jag kommer gå på, Lakin High School, går det runt 200 elever. Så det betyder iprincip att alla kommer ha stenkoll på den udda, blonda, blåögda utbytesstudenten hela tiden… Menmen ja tror ändå att det är bra med en liten stad och skola för alla känner alla och då blir det lättare för mig att komma in vilket alltid uppskattas!

Mina sista dagar här hemma kommer nästan enbart innehålla att träffa de kompisar som är hemma, köpa de saker jag behöver, läsa på om allt mellan himmel och jord och kolla så att jag har alla papper etc som jag behöver. Om det händer något spännande som har med utbytesåret att göra så kan det hända att ni får reda på det här men annars tänkte jag mer använda den här bloggen när jag väl är där så jag slipper berätta om samma sak om och om igen till folk som undrar. På det här sättet kan den som vill kika in och se vad jag har för mig när den själv vill och jag kan skriva när jag vill. Winwin!

Välkommen till min blogg förresten och välkommen åter 🙂

Kram Amalia

Kommentera

